Bij drukkerij Veldhuis Media in Meppel weten ze precies waar hun kracht ligt en waar ze voor staan. In een sector die voortdurend in beweging is, blijven ze trouw aan hun eigen koers: kwaliteit, vakmanschap en betrokkenheid. Samen met Regio Zwolle United laten ze zien hoe je ook buiten het veld kunt scoren, met een samenwerking die écht verschil maakt. Hoe vullen deze twee organisaties elkaar steeds weer aan?

Doen waar je goed in bent
Veldhuis Media is een duurzame full-service drukkerij uit Meppel, gespecialiseerd in hoge kwaliteit drukwerk, met landelijke klanten en een sterke maatschappelijke betrokkenheid. Marcel van Dijk, accountmanager bij Veldhuis Media, is inmiddels vijftien jaar werkzaam bij de organisatie. Hij vertelt dat Veldhuis Media ondanks de vele veranderingen in de grafische sector is blijven groeien. Terwijl veel drukkerijen verdwenen, zette zij zich in op hun eigen specialisatie: boeken, magazines, catalogi en brochures. ,,Geen visitekaartjes of envelopjes, maar drukwerk dat inhoud en kwaliteit vraagt. Dat heeft ons sterk gemaakt,” legt Marcel uit.

Het resultaat is indrukwekkend: van 35 medewerkers vijftien jaar geleden naar inmiddels ruim 100. Vooral de overname van drukkerij Gorcum in Assen speelde hierin een grote rol. ,,Hierdoor zijn we gegroeid tot 75 mensen, en daarna verder naar boven de 100. Tegen de stroom in zijn we steeds sterker geworden,” zegt Marcel. Deze focus heeft niet alleen geleid tot groei, maar ook tot langdurige samenwerkingen met verschillende organisaties en maatschappelijke partners in de regio, waaronder dus Regio Zwolle United.

Vertrouwd in het stadion
De relatie tussen Veldhuis Media en PEC Zwolle gaat al enige tijd terug. Het bedrijf diende vanaf seizoen 2011-2012 twaalf jaar als sponsor en verzorgde in die tijd jarenlang het drukwerk van de club, waaronder het businessmagazine, het clubmagazine en nog veel meer. Vanuit die samenwerking ontstond ook het contact met Regio Zwolle United. Marcel vertelt trots: ,,Toen voor de nieuwe editie van Leesfit nog een partner gezocht werd, dacht Eilt Staal (directeur Regio Zwolle United) meteen aan ons. Dat voelde als een voor de hand liggende stap.” Het bedrijf combineert daarmee zaken doen met maatschappelijke betrokkenheid in de regio.

Samen sterk voor lezen
Leesfit, het project waar Veldhuis Media zich sinds vorig seizoen als partner aan verbindt, is een initiatief van Regio Zwolle United in samenwerking met Stadkamer. Samen stimuleren zij basisschoolkinderen binnen dit project om, doormiddel van de magie van PEC Zwolle, meer te lezen en het plezier van lezen te ervaren. Marcel ziet een duidelijke link tussen dit project en hun eigen werkzaamheden. ,,Ongeveer zestig procent van wat wij drukken is incidenteel drukwerk, waaronder veel studieboeken en lesmaterialen,” vertelt hij. ,,Wij geloven in de kracht van papier. Er was even een tijd dat iedereen dacht dat leren via een iPad de toekomst was, maar daar komen veel instanties de afgelopen jaren van terug. Boeken werken gewoon beter. Daarom past Leesfit zo goed bij ons.”

Tijdens een bijeenkomst van Regio Zwolle United raakte Marcel geïnspireerd door een gesprek over laaggeletterdheid: ,,In onze samenleving zijn er nog een hoop mensen die niet goed kunnen lezen, en daardoor openen ze bijvoorbeeld hun post niet eens. Dat heeft grote gevolgen. Leesfit laat zien hoe belangrijk en leuk lezen is en daar dragen wij graag aan bij.”

Link met PEC Zwolle
,,Thuis bij ons is het altijd PEC en Ajax,” lacht Marcel. Die persoonlijke link maakt de samenwerking met PEC Zwolle en Regio Zwolle United extra leuk. Voor Veldhuis Media gaat het niet alleen om het drukwerk, maar ook om het plezier van betrokken zijn bij de club en het netwerk in de regio. Met de ervaring die in de loop der jaren is opgebouwd, kijkt Marcel ernaar uit om de samenwerking verder voort te zetten, nieuwe dingen op te pakken en samen impact en plezier te maken. Zo blijft Veldhuis Media een betrouwbare partner en een echte schakel in de regio.