Donderdagochtend waren 70 eerstejaars studenten Marketing & Communicatie te gast bij PEC Zwolle en Regio Zwolle United. Dit werkveldbezoek bood hen een unieke kans om meer te leren over de marketing en communicatie binnen een professionele sportorganisatie. De dag begon in Clubhuis Regio Zwolle met een quiz over PEC Zwolle, waarbij de kennis over de club werd getest. De gelukkige winnaars van deze quiz kregen als prijs twee wedstrijdkaarten voor PEC Zwolle – AZ op vrijdag 20 september.
Tijdens het werkbezoek kregen de studenten waardevolle inzichten in hoe marketing en communicatie binnen de club wordt vormgegeven. Nicole Wildeboer (Head of media & content) gaf een uitgebreide presentatie over de ‘matchday concepten’ van de club. Ze liet zien hoe storytelling wordt toepast rondom wedstrijddagen, van het bedenken van een concept tot het creëren en plaatsen van de content voor, tijdens en na de wedstrijden.
Daarnaast werd er stilgestaan bij de maatschappelijke rol van de club via Regio Zwolle United (het maatschappelijk hart van de club), met een presentatie van Tomas Toma (Head of marketing). Hij vertelde over verschillende projecten, zoals de PEC Zwolle-kinderkamer in het Isala ziekenhuis, de Bijzondere Matchday waarbij beelden wereldwijd viral gingen en het project Community Champions, dat zich o.a. richt op studiegenoten van de aanwezige studenten.
Het was een inspirerende dag waarin de studenten ontdekten hoe een voetbalclub midden in de samenleving staat. Het bezoek werd afgesloten met een rondleiding door het MAC3PARK stadion en als herinnering is er een leuke groepsfoto gemaakt.